L.T.C. DOS

In 1918 is L.T.C. DOS opgericht (…we bestaan dus al meer dan 100 jaar). Het park bevond zich toen ergens anders maar is naar enkele omzwervingen beland op de huidige locatie (sinds 1984). In 2014 is er onder de tennisvereniging eEn jeu de boules vereniging opgericht, uiteraard pas nadat  er een echte officiële jeu de boules baan is aangelegd. Naast deze dubbele jeu de boules baan beschikt de tennisvereniging over drie gravel banen, waarvan twee met verlichting.

In het centrum van dit alles bevindt zich een modern en goed uitgerust clubhuis – de Spelbreker – met daaromheen een ruim terras met zicht op de banen. Het clubhuis zelf heeft een ruime, gezellige kantine en twee kleedkamers met douche gelegenheid.

Lid worden

Lid worden van L.T.C. DOS kan voor 85 euro per jaar voor senior leden en 45 euro voor jeugdleden. Hiervoor kan, voor zover het weer dat toelaat, van april tot november onbeperkt getennist worden. Ben je lid van de tennisclub, dan ben je automatisch lid van de jeu de boules schubvereniging. Wil je alleen jeu de boulen kan dat ook. Je betaald dan alleen de contributie voor de jeu de boules vereniging, wat 35 euro per jaar bedraagt, waarvan 5 euro in het lief-en-leed-potje komt. Je kunt dan geen gebruik maken van de tennisbanen.

Momenteel heeft L.T.C. DOS ongeveer 50 leden, waarvan een tiental jeugdleden. De jeu de boules vereniging kent zo’n 25 leden.

Naamgeving

Er is enige discussie over de naamgeving van de vereniging. Over de afkorting L.T.C. is iedereen het eens, dat staat voor Lawn Tennis Club, wat de algemene naam voor een “tennis baan” is. Over het DOS gedeelte bestaat verschil van mening. Er zijn er die menen dat de afkorting voor “Door Opslag Sterk” staat, andere hebben de overtuiging dat het “Door Oefening Sterk” betekent, maar na mijn inmiddels meer dan 20 jarige lidmaatschap bij DOS denk ik toch echt te weten dat het voor “Dol Op Soep” staat.

Maakt niet uit, je bent van harte welkom bij deze gezellige en sportieve vereniging. Kom gerust eens langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking. Voor een kop koffie, eventueel een racket en een oefenpartijtje, wordt gezorgd.